Reteaua de farmacii Centrofarm, unul dintre principalii jucatori din retail-ul farmaceutic, a inregistrat in primele noua luni ale acestui an vanzari de peste 70 mil. lei (circa 20 mil. euro), in crestere cu 76% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Am realizat 99,44% din ceea ce estimasem initial. In acest interval valoarea medie pe bon a crescut cu 26%, in timp ce numarul de bonuri a crescut cu 40%", a spus Dorin Catana, directorul general al Centrofarm.
In primele noua luni ale acestui an vanzarile pe metrul patrat au crescut cu circa 21% fata de aceeasi perioada din 2007.
In trimestrul trei din 2008, vanzarile retelei de farmacii au sarit de 23 mil. lei (6,3 mil. euro), cu 50% peste rezultatele din aceeasi perioada din 2007. Centrofarm, cel mai vechi brand romanesc de farmacii, activ de peste 75 de ani in industria de profil, a finalizat in 2007 un program de reasezare, moment in care actionariatul a luat decizia extinderii la nivel national.
Centrofarm are ca obiectiv pana la sfarsitul anului deschiderea a 12 farmacii, plan care va duce reteaua la 62 de unitati. Investitia intr-o noua unitate Centrofarm se situeaza intre 100.000 de euro si 200.000 de euro (pentru amenajare si utilare), astfel ca fondurile destinate acestui proiect sunt de peste 1,2 mil. euro.
Recent, Parlamentul a aprobat legea farmaciei, prima reglementare de acest fel de pe piata locala. Printre principalele noutati pe care legea farmaciei le aduce legislatiei deja in vigoare se numara obligatia de a afisa pe internet farmaciile existente si personalul care le deserveste si eliminarea barierelor din calea deschiderii de noi unitati. Conform legii aprobate incepand cu 2010 se vor elimina criteriile limitative la infiintarea farmaciilor, lasand libera concurenta in acest domeniu. In acest moment, infiintarea unei farmacii este restrictionata la un anumit