Criza financiara mondiala, restrictionarea creditarii din cauza aplicarii normelor Bancii Nationale, cresterea semnificativa a numarului de locuinte noi - toate acestea au determinat scaderi de 20% - 30% din preturile apartamentelor vechi. Mai nou insa, si dezvoltatorii de proiecte rezidentiale se simt amenintati de evolutia pietei. Un automobil gratuit, bucataria mobilata, finisaje de ultima ora sau plata integrala a taxelor contractuale sunt doar cateva dintre bonusurile pe care le ofera dezv
Criza financiara mondiala, restrictionarea creditarii din cauza aplicarii normelor Bancii Nationale, cresterea semnificativa a numarului de locuinte noi - toate acestea au determinat scaderi de 20% - 30% din preturile apartamentelor vechi. Mai nou insa, si dezvoltatorii de proiecte rezidentiale se simt amenintati de evolutia pietei.
Un automobil gratuit, bucataria mobilata, finisaje de ultima ora sau plata integrala a taxelor contractuale sunt doar cateva dintre bonusurile pe care le ofera dezvoltatorii de proiecte rezidentiale pentru a atrage cat mai multi clienti.
Nici discounturile nu s-au lasat mult asteptate, astfel ca ofertele au aparut ca ciupercile dupa ploaie. Unii dezvoltatori de ansambluri rezidentiale au scazut pretul cu cateva procente, in timp ce altii au aplicat reduceri substantiale, renuntand chiar la jumatate din banii ceruti inainte de declansarea crizei economice.
Europa Group, companie ce are in portofoliu complexuri rezidentiale amplasate in centrul Bucurestiului, a aplicat discounturi pentru apartamentele, spatiile pentru birouri si cele comerciale de pana la 50% din pretul initial. In prezent, grupul desfasoara o campanie promotionala in care birourile beneficiaza de o reducere de 25% pana la 40%, iar apartamentele au un pret cu 20% mai mic.
In timp ce alti dezvoltatori numesc reducerile aplicate “campanii promotionale”,