Unul dintre minusurile trainerilor straini este faptul ca acestia nu vin cu informatii adaptate la piata locala. Din aceasta cauza, un training livrat de un guru mondial, chiar daca este mai scump si are un brand mai puternic in spate, poate sa fie mai putin eficient pentru angajati, care, in definitiv, trebuie sa obtina rezultate mai bune in urma unei sesiuni de training, afirma reprezentantii Skill Team.
"Trainerii romani sunt la fel de buni ca si cei straini. Singura diferenta este faptul ca pe unii ii cheama Ion, iar pe ceilalti John", este de parere Marian Manolache, business development manager Skill Team, companie specializata in servicii de resurse umane.
In opinia Cristinei Postolache, director general al Skill Team, cel mai slab training la care a participat a fost unul sustinut de catre un trainer strain.
"Chiar daca la un training participantii trebuie sa fie relaxati si sa se simta bine, in cazul acesta trainerul incerca sa destinda audienta prin glume care nu erau specifice romanilor si pe care cei din sala nu le-au apreciat. In plus, nu a avut succes pentru ca nu a fost adaptat la problemele locale si la cultura organizationala existenta in compania client", spune Postolache.
Multi dintre cei care aleg sa participe la un training livrat de catre un strain cumpara, in primul rand, brandul, insa trainerii straini nu vin cu niste solutii adaptate pentru piata locala. Nu sunt lucruri pe care sa le poti aplica apoi intr-o companie romaneasca.
Pe de alta parte, trainingul nu tre-buie sa parcurga etape, scopul sau este sa atinga obiective. "Sunt multe persoane care au citit un manual si au devenit traineri, insa pentru a face acest lucru trebuie sa ai cativa ani de experienta in business", explica Manolache, care precizeaza ca un modul de training poate fi cumparat cu cateva zeci de euro, dar si cu cateva mii de euro. @N_P