Premierul Tariceanu a vrut sa ma convinga "pe teren" ca reprosurile pe care i le-am facut sambata, in timpul emisiunii TV moderate de Stelian Tanase, legate de esecul administratiei sale de a rezolva problema infrastructurii nu sunt intemeiate. Intrebandu-ma daca as fi de acord sa vizitam impreuna santierele pe care se lucreaza la modernizarea soselei de centura a Bucurestiului, i-am raspuns afirmativ. La fel si la intrebarea daca as fi dispus sa public "luni, pe prima pagina" adevarata stare de fapt in ceea ce priveste aceste lucrari. Din motive obiective, probabil, premierul Tariceanu nu si-a putut onora invitatia pe care mi-a facut-o. Insa, chiar si fara compania premierului, am decis sa vedem cum stau lucrurile la marginea Capitalei, pe drumul de 70 de kilometri care se parcurge, cronometrat, in timpul zilei, in peste patru ore.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat, pe 9 august 2007, ca lucrarile la aceasta sosea vor incepe peste o luna. In martie 2008, Orban a decalat termenul de incepere, spunand ca modernizarea va fi demarata in curand si va fi incheiata in trei ani. Patru luni mai tarziu, reporterii "Romaniei libere" au vrut sa vada cum avanseaza lucrarile. Aproape ca nici nu incepusera. Se lucra doar pe o portiune de 500 de metri, in zona stefanesti-Tunari. In schimb, aparusera zece panouri care anuntau ca in mai ar fi trebuit sa inceapa constructia pasajelor supraterane in zonele de aglomeratie maxima. Panouri si atat. Nici urma de oameni sau de utilaje.
Ieri, aceiasi reporteri au luat din nou la picior inelul exterior al Bucurestiului. Fermitatea cu care premierul afirmase sambata, la Realitatea TV, ca lucrarile pe centura sunt in toi aproape ca ii convinsese ca nu vor mai regasi amorteala din timpul verii si ca proiectul a fost relansat miraculos. Dezamagire, insa. Din iulie pana azi, tot ce au reusit constructorii a fost sa aduca