Şuierat de locomotive de epocă şi mirosul fumului de cărbuni arşi, care pun în mişcare locomotivele cu aburi. Sursa: Alex Negru
Totul s-a întâmplat sâmbătă, în gara mare din Arad, cu ocazia paradei locomotivelor de epocă, eveniment organizat pentru a marca împlinirea a 150 de ani de la intrarea primului tren în oraş. Arădenii au mai putut vedea, într-o sală de aşteptare, şi o expoziţie de locomotive de epocă în miniatură, unicate în România.
Pe linia 1 din gară, locomotivele cu aburi au defilat în aplauzele spectatorilor, care nu au scăpat nicio ocazie pentru a se fotografia cu ele. Cea mai veche locomotivă de la Arad a fost construită în 1921, la Viena, şi avea o „iuţeală maximă“ de 50 de kilometri pe oră.
„Nu orice cale ferată se poate lăuda cu o vârstă şi cu o activitate continuă de 150 de ani. Peste această gară au trecut două războaie mondiale, bombardamentul sălbatic din octombrie 1944“, spune Radu Belu, reprezentant al SNCFR. Cea mai veche linie de cale ferată din România, între Oraviţa şi Baziaş, a fost inaugurată în 1854 pentru marfă şi în 1856 pentru călători.