Companiile solide se vor transforma in "pradatori", vor avea loc consolidari in multe sectoare si chiar falimente in contextul crizei internationale, urmand sa se faca diferentierea dintre companiile flexibile si solide si cele cu probleme, apreciaza Codrut Pascu, managing director Roland Berger Strategy Consultants Romania.
Companiile solide se vor transforma in "pradatori", vor avea loc consolidari in multe sectoare si chiar falimente in contextul crizei internationale, urmand sa se faca diferentierea dintre companiile flexibile si solide si cele cu probleme, apreciaza Codrut Pascu, managing director Roland Berger Strategy Consultants Romania.
"In fiecare sector, diferenta dintre liderii aflati pe locurile 1,2,3 si cei care le urmeaza se va mari. Intr-o perioada de criza se va face putin o diferentiere intre cei foarte flexibili si solizi ca business model si cei care au ceva probleme. Pentru ca atata timp cat exista crestere in piata, cu totii pot sa traiasca, cat nu mai exista aceasta crestere, problemele se accentueaza exponential (...) Logic ne asteptam si la falimente, este normal sa fie o epurare a sistemului", a declarat Codrut Pascu intr-un interviu acordat ZF.
Oficialul Roland Berger isi pastreaza o doza "foarte solida" de optimism cu privire la Romania si explica ca exista riscuri, dar si foarte multe oportunitati pentru companiile puternice si pentru businessurile solide. Fata de analistii straini care apreciaza ca Romania este foarte vulnerabila in fata crizei, Pascu vede lucrurile mai nuantat.
"Nu vedeam Romania superpozitiv inainte si nu o vad supernegativ acum. Mi se pare ca Romania la nivel de elemente fundamentale - expunerea economiei si a sistemului bancar-, nu sufera de criza. Nu putem vorbi de recesiune in Romania, ci de o incetinire a cresterii. Nu este o veste buna, dar nu vorbim de recesiune. Deocamdata, cel p