Operatorii aerieni prezenti pe piata locala spun ca vor continua dezvoltarea in Romania si anunta noi curse, desi criza economica determina scaderi de trafic la nivel international.
In ultima perioada Lufthansa a anuntat noi curse din Romania catre Italia, Austrian Airlines a adaugat in programul de rute Baia Mare, iar low-costul Wizz Air tinteste dublarea traficului in si dinspre Romania.
In paralel cu planurile anuntate pe piata locala, Asociatia Europeana a Transportatorilor Aerieni (AEA) raporteaza cei mai slabi indicatori din ultimii 25 de ani bazati pe factori economici pentru companiile aeriene traditionale din Europa: un numar de pasageri mai scazut cu 4,8% in septembrie. Potrivit aceleiasi surse, de la inceputul acestui an rata de crestere a numarului de pasageri este de doar 0,1%, in conditiile in care in anii precedenti era de peste 4%.
Pana acum, pe piata locala s-a facut publica o singura scadere, cea inregistrata de TAROM in trimestrul trei, de circa 8%, potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiei. Multi operatori straini nu isi fac publice rezultatele pe piata locala, dar sustin ca inregistreaza in continuare o evolutie pozitiva. Cele mai mari companii straine care au o pozitie importanta si in Romania sunt Air France-KLM, Lufthansa, Austrian Airlines, British Airways sau Malev.
Astfel, reprezentantii British Airways spun ca nu au inregistrat scaderi ale traficului in si dinspre Romania, desi la nivel international au raportat o scadere de 5,7% in septembrie, potrivit AEA.
"Nu am inregistrat o scadere a traficului pe ruta Bucuresti-Londra. Orarul nostru de iarna este foarte bun, cu doua zboruri zilnice pe aeroportul din Londra", a spus Emil Delibashev, manager British Airways pe Romania si Bulgaria, afirmand ca evalueaza in permanenta oportunitatile de dezvoltare in regiune, in special in tari ca Romania,