In cele patru zile in care va fi oprita productia la uzina de la Mioveni, Automobile Dacia ar fi construit 5.200 de automobile cu o valoare de vanzare de 44 mil. euro.
Angajatii care nu vor lucra pe perioada opririi productiei in uzina de la Mioveni vor primi 85% din salariu, spun reprezentantii Automobile Dacia.
"Am convenit aceasta masura de comun acord cu sindicatele, iar potrivit contractului general de munca, angajatii vor fi remunerati cu 85% din salariu", a declarat pentru ZF Liviu Ion, directorul de comunicare al Dacia. Salariul mediu brut al muncitorilor de la Mioveni a fost stabilit dupa greva din primavara acestui an la 1.663 lei pe luna, la care se adauga diferite sporuri si bonusuri.
Ion a adaugat ca nu se previzoneaza inca o alta oprire a productiei, insa evolutia contextului financiar international si continuarea declinului pietei auto internationale ar putea implica o masura asemanatoare in 2009.
In conditiile in care productia zilnica ajunge la 1.300 de unitati, la un pret mediu de vanzare de 8.500 de euro pentru un autovehicul, valoarea automobilelor care nu vor fi asamblate
intr-o zi de lucru ajunge la circa 11 mil. euro.
Pierderile cauzate de greva generala de trei saptamani din primavara acestui an de la Dacia s-au ridicat la 13 milioane de euro, in conditiile in care in fiecare zi de greva uzina a pierdut cate 900.000 de euro. In conditii similare, oprirea productiei timp de patru zile ar putea insemna pierderi de 3,6 mil. euro.
"Nu toata lumea va fi libera. In aceste zile vom realiza lucrari de mentenanta si intretinere, astfel ca o parte din personal va fi in fabrica", a spus Ion.
Decizia constructorului auto de a opri productia vine intr-un context in care toti producatorii auto au anuntat masuri similare pe fondul crizei financiare internationale. Producatorii americani Chrysler, GM si Ford