Sistemul de navigare va atrage atenţia când trebuie schimbată viteza sau cum poţi conduce într-un mod cât mai economic
Şoferii care îşi găsesc tot felul de scuze pentru a apăsa pedala de acceleraţie vor fi, în viitorul apropiat, mustraţi şi altfel pentru excesele în trafic. Nu de soţie, soacră sau poliţie, ci de un sistem îmbunătăţit de navigare prin satelit, care le face, pe bună dreptate, concurenţă şi celor mai critici pasageri. Mai exact, Sistemul Avansat de Asistenţă pentru Şoferi (Adas), creat de TomTom şi Bavteq, o companie deţinută de Nokia, va juca rolul unui instructor cicălitor pentru conducătorii auto care fac greşeli în trafic şi nu respectă regulile auto. Spre exemplu, sistemul îi va sfătui pe şoferi când să schimbe viteza, cu ce viteză e indicat să intre în anumite viraje şi chiar cum să conducă pentru a nu irosi prea multă benzină sau motorină, relatează „The Times” şi „Daily Mail”. Şoferii vor fi atenţionaţi şi când conduc haotic, iar, la sfârşitul fiecărei călătorii, sistemul le va spune dacă au supus anumite părţi ale maşinii unei uzuri foarte mari.
De asemenea, Adas va fi şi un folositor ghid turistic, urmând să le indice şoferilor care sunt restaurantele şi bisericile sau muzeele din zonă, care merită vizitate. Sistemul urmează să fie lansat în maximum trei ani, cel puţin în Marea Britanie. Primele versiuni vor fi vândute în magazine, cu toate că marii producători de maşini precum BMW şi Audi, care cooperează la dezvoltarea acestui sistem, doresc să le încorporeze în bordurile viitoarelor automobile pe care le scot pe piaţă, mai notează publicaţiile citate.
Urmează limitarea vitezei prin satelit?
Acest sistem de navigare, oricât i-ar putea agasa pe şoferi, este însă cât se poate de „îngăduitor” faţă de un alt pachet GPS, care este în pregătire în Marea Britanie, de la începutul anului. „Speed Adaptation System” (Sis