Producatorul de confectii textile Caremil Roman incearca sa isi acopere scaderile de 20% inregistrate la export cu ajutorul vanzarilor inregistrate de propriul lant de magazine de imbracaminte Sense.
In prezent compania are 15 magazine, iar pentru urmatorii doi ani vizeaza deschiderea altor 15 unitati, in functie de spatiile identificate pentru expansiune. Printre orasele vizate se numara Craiova, Bacau, Constanta, Oradea, Sibiu si Bucuresti, in Capitala urmand sa se deschida intre 8 si 10 magazine. "Vanzarile pe piata interna nu sunt foarte profitabile si nici nu au sanse sa devina profitabile in cazul unui numar mic de magazine, deoarece costurile pe unitatea de produs vanduta sunt prea mari, iar profitabilitatea vine si ca urmare a economiilor de scala. Altfel spus, pentru a oferi un raport pret/calitate rezonabil la raft, costurile de realizare si dezvoltare ale unui model trebuie impartite la un numar cat mai mare de produse realizate din acel model. Acest lucru este valabil si pentru costurile de gestionare a retelei de magazine", a declarat pentru ZF Sorin Chiriac, directorul general al companiei.
Solutia gasita de conducerea companiei a fost sa distribuie produsele in cat mai multe magazine, in orase diferite, astfel incat sa nu vanda mai mult de 10-12 produse dintr-un model si 3-4 produse in cazul seriilor limitate intr-un oras de 150.000 de locuitori.
Compania a realizat in primele noua luni ale acestui an 9,8 mil. lei (2,7 mil. euro), in crestere cu peste 20% fata de perioada similara a anului trecut cand a obtinut 8 milioane de lei (2,4 mil. euro). Pentru intreg anul estimarea cifrei de afaceri se ridica la 14 mil. lei (3,9 mil. euro), in conditiile in care in 2007 Caremil a rulat 11 milioane de lei ( 3,3 mil. euro). "Cifra de afaceri din export va fi cu aproximativ 20% mai mica, insa aceasta scadere nu ne afecteaza datorita cresterii