Din ce in ce mai multe companii ar putea apela la externalizare pentru a-si reduce costurile operationale.
Criza financiara internationala va determina o diminuare pe termen scurt a veniturilor inregistrate de jucatorii de pe piata locala de outsourcing, potrivit estimarilor firmei de analiza A.T. Kearney, dar apoi va fi o revenire.
Efectele crizei se vor face simtite pana in a doua jumatate a anului 2009, dupa care piata de externalizare va reintra pe crestere.
"Potrivit unor estimari realizate la nivel mondial, cel putin 10% din veniturile marilor firme de BPO (Business Process Outsourcing) se afla in risc. Este greu de determinat expunerea firmelor active in Romania la institutiile financiare internationale, insa pe termen scurt estimez un impact negativ", a declarat Bogdan Belciu, manager in cadrul A.T. Kearney Romania, in cadrul seminarului "Tendinte pe piata de outsourcing", organizat de revista Business Magazin, in parteneriat cu Sixt New Kopel, Ericsson, Xerox si Class IT Outsourcing.
Principala problema pe care a ridicat-o criza este cresterea eficientei operationale, a adaugat reprezentantul A.T. Kearney. "Toate firmele se straduiesc sa devina mai eficiente pentru a compensa o crestere mai mica si margini mai mici ale profitului. Scaderea costurilor in sine implica o sansa mai mare de externalizare", a spus el.
De aceeasi parere este si Bogdan Tudor, presedintele companiei Class IT Outsourcing. El anticipeaza o "explozie" pe partea serviciilor de externalizare IT, care vor reprezenta prima optiune a companiilor care urmaresc sa isi taie din cheltuieli.
Potrivit estimarilor acestuia, outsourcing-ul IT are o pondere de sub 10% din totalul pietei. "Acest procent este mult mai scazut comparativ cu alte tari din Europa Centrala si de Vest (30-40%), respectiv Statele Unite, unde procentul urca la 70-80%, deoarece costuril