Zilele Municipiului s-au sfârşit şi, odată cu ele, mari actori ai scenei româneşti şi-au luat rămas-bun de la craioveni. Spectacolul „Sânziana şi Pepelea“ al Teatrului I.L. Caragiale din Bucureşti a încheiat şirul reprezentaţiilor valoroase prezentate publicului din Bănie în aceste zile de sărbătoare a oraşului. Un basm pentru adulţi plin de umor şi subtilităţi, cu o uşoară tentă politică, îi transformă pe spectatori în actori, iar pe actori, în simpli spectatori. Regizorul Dan Tudor pune în scenă o versiune amuzantă, actuală a basmului lui Vasile Alecsandri, în care prinţesa ingenuă este înlocuită de fata lui tăticu, o tânără de bani gata şi nonconformistă, care vrea să se mărite. Pepelea (Răzvan Oprea) este acelaşi, sărac lipit, dar frumos, deştept, puternic şi iubitor. În ţara Împăratului Papură-Vodă, interpretat de Mircea Albulescu, lucrurile nu merg prea bine. Vodă doarme şi întreabă doar „Cât e ceasul?“, iar „miniştrii“ Păcală şi Tândală fură pe rupte. În tot acest timp, poporul cântă „Ce secetă, ce foc! Ce lipsă de ploi şi lipsă de noroc! Ce vai şi-amar de noi!“. Principala grijă a împăratului este însă să-şi mărite fata şi să îi dea viitorului ginere jumătate din împărţie, cea fără ipotecă. Printre pretendenţi se numără Pârlea Vodă, interpretat de Ovidiu Cuncea, şi Lăcustă Vodă, Silviu Biriş, care nu reuşesc să se ridice la înălţimea fetei de împărat şi să îi cucerească inima. Alesul este Pepelea, care nu numai că îi fură inima Cosânzenei (Ileana Olteanu), dar o şi salvează din ghearele zmeului, interpretat de Armand Calotă şi, cu ajutorul Babei Rada (Magda Catone), îi transformă pe Zâna Codrului (Monica Davidescu) şi Statu-Palmă-Barbă-Cot (Orodel Olaru), fraţii zmeului, în broaşte.
Actorii au jucat printre spectatori Scena nu a fost singurul loc unde au jucat actorii. Aceştia au venit în sală, printre spectatori, i-au salutat, i-au mângâiat, i-au săruta