Cu un buget moderat, o casă veche poate deveni o unitate de cazare foarte căutată. O alegere tot mai populară, înfiinţarea şi administrarea unei unităţi agroturistice nu este deloc uşoară. Flerul în business se impune. O casă veche, moştenire de familie, poate fi transformată într-o afacere capabilă să genereze un profit substanţial. Iată o perspectivă care ar aprinde imaginaţia oricărui aspirant spre statutul de mic întreprinzător. Posibilitatea pare încă şi mai atractivă atunci când se ia în calcul o investiţie iniţială estimativă.
Costuri de până la 1.000 de euro/mp
În cel mai bun caz, aceasta poate gravita în jurul valorii de achiziţionare a unui apartament de trei sau patru camere în Bucureşti. Marian Velcea, consultant în afaceri, spune că, la modul teoretic, un asemenea business ar putea fi pornit şi cu 200.000 de euro.
Velcea precizează însă că procesul de calcul al unui buget „ar trebui să pornească de la ceea ce îşi poate permite fiecare”.
Cazul în care investitorul deţine deja o proprietate care ar putea fi transformată într-o unitate de cazare agroturistică este unul fericit. În situaţia în care pensiunea este ridicată de la zero însă, vor intra în calcul o serie de alte variabile. În primul rând, este vorba de preţul terenului, care diferă extrem de mult în funcţie de zona aleasă pentru dezvoltare şi depinde de suprafaţa achiziţionată.
În al doilea rând, preţul construcţiei efective poate fi de la 300 de euro pe metrul pătrat construit, în regie proprie, până la 1.000 de euro metrul pătrat, cu o companie specializată de construcţii. Numărul de camere, suprafaţa exactă a pensiunii şi a terenului adiacent sunt alte elemente care particularizează bugetul întocmit de un investitor.
Definirea publicului ţintă, primul pas
Deşi considerentele financiare sunt,