Desi numarul de pasageri transportati de companiile low cost anul acesta, precum si gradul de ocupare al acestora au ramas constante, uneori inregistrand chiar cresteri, marjele de profit ale operatorilor, sunt in cadere libera.
Cu scopul cresterii cotei de piata, operatorii low cost nu au modificat pretul biletelor in concordanta cu pretul barilului de petrol, si asfel profitabilitatea a scazut seminficativ.
“Dificil ar fi cuvantul care ar caracteriza cel mai bine primele 9 luni in industria aviatica din Romania. Din cauza influentei pretului petrolului si a crizei economice actuale ne asteptam la o scadere a marjei de profit”, marturiseste directorul general al Blue Air, Gheorge Racaru (foto).
El considera ca din cauza situatiei economice internationale, ritmului de crestere a industriei aviatice din Romania, prognozat la inceputul anului, nu se va indeplini. „Principala problema care a franat motoarele companiilor aeriene din intreaga lume a fost explozia pretului pe barilul de petrol. Estimam ca in urmatoarele trei luni preturile se vor aseza, iar piata industriei aviatice isi va relua cursul normal de crestere”, declara Racaru.
Pretul petrolului a scazut luni sub pragul de 64 dolari/baril, in ciuda deciziei anterioare luate de ministrii din cadrul Organizatiei Tarilor Exportatoare de Petrol (OPEC) privind reducerea productiei cu 1,5 milioane barili/zi.
Desi multi operatori, de linie sau low cost, au ales sa renunte la zborurile mai putin profitabile precum si la planurile de extindere, in contextul actualei crize economice, Blue Air ramane concentrata pe strategia stabilita cu ceva timp in urma. „Pe perioada orarului de iarna 26 octombrie 2008- 28 martie 2009, Blue Air nu va renunta la niciuna din destinatiile sale”, mai afirma reprezentantul operatorului low cost.
Pe langa cursele deja existente, Blue Air nu se da inapoi nici