Lucrările la Autostrada Transilvania merg greoi, iar în urma lor rămân probleme care ar putea să încarce şi mai mult devizul final. Sursa: Mihai Şoica
Din cauza unor lucrări greşit executate de către Bechtel, la autostrada Transilvania, în mai multe locuri de pe tronsonul 2 B, Gilău - Câmpia Turzii, se execută lucrări de refacere a infrastructurii viitoarei autostrăzi. Principalele probleme care au apărut sunt legate de alunecarea terenului, erodarea taluzurilor şi nerespectarea reţetei pentru asfalt.
„Nu am prea găsit argumente pentru plăţi suplimentare“
Compania Naţională de Autostră zi şi Drumuri Naţionale estimează că valoarea reparaţiilor care trebuie efectuate depăşeşte suma de 100 de milioane de euro. Directorul de proiect al autostrăzii Transilvania, Radu Gaşpar, a declarat, ieri, pentru EVZ, că în prezent se derulează o investigaţie care să arate cine este vinovat pentru aceste greşeli de construcţie.
„Din păcate, pot să vă spun că, cel puţin pe sectorul de la Cluj, costurile totale de reparaţii vor depăşi 100 de milioane de euro. Suntem acum în proces de investigare alături de cei de la firma de proiectare. Toate aceste defecţiuni nu sunt însă iremediabile, ele se pot repara. Deocamdată, sincer să fiu nu am prea găsit argumente care să justifice plăţi suplimentare“, a spus directorul Radu Gaşpar.
Ploile sapă la fundaţia autostrăzii
Problemele cele mai grave care sunt cele de la taluzuri care au început să fie spălate de ploi încă de acum, când abia au fost finalizaţi doar câţiva kilometri de autostradă. Taluzurile au început să fie spălate de ploi, iar apa s-a infiltrat la fundaţia drumului.
Radu Gaşpar a declarat că aceste probleme tehnice au apărut în multe locuri şi ne-a spus că dacă nu sunt urgent remediate, există riscul afectării iremediabile a viitoarei constr