Parlamentul trebuie sa corecteze taxa auto intrata in vigoare la 1 iulie 2008, pentru ca, altfel, va desfiinta o mare parte din cei aproximativ 400 de furnizori si distribuitori de piese si componente auto, a declarat Constantin Stroe, presedintele ACAROM. Potrivit lui Stroe, actuala taxa de poluare este "un compromis ce ne condamna pe toti, producatori si furnizori". "Nu sunt impotriva importurilor de masini second hand, favorizate de actuala taxa, insa trebuie tinut cont si
Parlamentul trebuie sa corecteze taxa auto intrata in vigoare la 1 iulie 2008, pentru ca, altfel, va desfiinta o mare parte din cei aproximativ 400 de furnizori si distribuitori de piese si componente auto, a declarat Constantin Stroe, presedintele ACAROM.
Potrivit lui Stroe, actuala taxa de poluare este "un compromis ce ne condamna pe toti, producatori si furnizori".
"Nu sunt impotriva importurilor de masini second hand, favorizate de actuala taxa, insa trebuie tinut cont si de costul scoaterii din uz a acestor masini", a declarat presedintele ACAROM.
In opinia lui, in Romania, cel putin 300 dintre aceste companii sunt de rang 2 si 3, adica IMM-uri care nu au contact diirect cu producatorii de autovehicule, insa au o importanta majora in procesul de productie. Acestia nu dispun, din pacate, de capacitatea de cercetare si dezvoltare de noi componente si piese auto, fiind lipsiti de capacitatea de inovare in functie de cerintele pietei.
Pe de alta parte, Stroe e de parere ca in Romania nu va avea loc un dezastru al reducerii locurilor de munca in acest domeniu de activitate, din cauza crizei economice, care, in opinia sa se va intinde si in 2009.
Cu toate aceste, Stroe a adaugat ca "nu doar importurile de masini second hand omoara industria auto din Romania, ci si inasprirea conditiilor de creditare".