Prestigioasa competiţie "Trailer Innovation" a avut loc pentru a patra oară cu ocazia IAA Hanovra. Prin acest demers se încearcă încurajarea ideilor uimitoare şi a inovaţiilor de produse în domeniul trailerelor şi al suprastructurilor.Premiile sunt decernate dezvoltărilor care oferă operatorilor de transport avantaje tehnice şi comerciale semnificative. Câştigătorii în cele cinci categorii ale concursului sunt selectaţi de un juriu format din 10 publicaţii europene condus de editura germană "KFZ-Anzeiger".
În acest an, 45 de companii din opt ţări diferite au intrat cu nu mai puţin de 71 de inovaţii în această competiţie.
La categoria CAROSERIE, câştigătorul a fost Orten/Libner, cu SafeServer C+ (Open Box C+). Aceasta este o semiremorcă ce poate fi folosită atât ca platformă deschisă pentru transportul de containere, cât şi ca semiremorcă cu prelată. Două firme au colaborat pentru această invenţie: S. A. Libner (din Franţa) şi Orten (din Bernkastel-Kues, Germania).
Categoria SAFETY a fost câştigată de Jost, cu sistemul de cuplare automată a tractorului de semiremorcă. KKS, de la Jost, combină toate avantajele unei conexiuni complet automate a camionului şi a trailerului. Noul KKS Comfort Coupling System este un sistem de asistenţă pentru şofer, care acum poate opera mai uşor sistemul de cuplare. Toate componentele pot fi, de asemenea, operate şi manual.
KKS elimină nu numai conexiunea manuală a cuplării, dar şi coborârea picioarelor de susţinere şi conectarea sau deconectarea cablurilor de tip spirală. Aceasta este prima dată când este folosită o interfaţă automată pentru conexiunile pneumatice şi electrice. Controlul şi display-ul pentru supravegherea acestei operaţiuni sunt situate în interiorul cabinei.
KKS de la JOST constă într-o cuplă cu senzor pentru deschidere pneumatică, o conexiune de tip plug automată între camion şi trailer, şi pic