Registrul Auto Român a publicat un top al maşinilor cu emisii reduse de CO2. Acestea au ca puncte comune dimensiunile mici şi consumul redus de combustibil sau propulsia hibridă. Întreaga industrie auto mondială este preocupată de reducerea emisiilor de noxe, însă impunerea pe piaţă a acestor vehicule nu este deloc uşoară. Atåt în Romånia, cåt şi în alte state ale Uniunii Europene, achiziţionarea unor astfel de maşini este stimulată prin sisteme de taxare ca
Registrul Auto Român a publicat un top al maşinilor cu emisii reduse de CO2. Acestea au ca puncte comune dimensiunile mici şi consumul redus de combustibil sau propulsia hibridă.
Întreaga industrie auto mondială este preocupată de reducerea emisiilor de noxe, însă impunerea pe piaţă a acestor vehicule nu este deloc uşoară. Atåt în Romånia, cåt şi în alte state ale Uniunii Europene, achiziţionarea unor astfel de maşini este stimulată prin sisteme de taxare care impun plata unor penalităţi mai mult sau mai puţin drastice pentru cei care preferă să înmatriculeze autoturisme poluante. Clienţii nu se lasă însă uşor seduşi de tendinţele pe care doresc să le impună propriile guverne sau producătorii care au reuşit deja să pună în vånzare aşa-numite „maşini verzi“.
Încă din anii ‘90, în Europa au fost lansate vehicule cu emisii reduse de CO2, însă piaţa nu le-a acceptat prea uşor. Iată numai cåteva exemple. În 1998, italienii de la Fiat lansau modelul Seicento Elettra, un vehicul electric de mici dimensiuni, care nu emitea dioxid de carbon. Pånă în 2002, numai 294 de astfel de maşini au fost produse şi chiar mai puţine au fost våndute. Francezii de la PSA Peugeot Citroën au încercat, începånd cu 1995, să impună pe piaţă mai multe modele electrice, printre care Peugeot 106, Partner sau Citroën AX, Saxo şi Berlingo. Mai puţin de 10.000 de unităţi au fost comercializate în Europa pånă acum. Nici Renaul