Wael El Ghadban, managerul general si unul dintre actionarii Top Brands Distribution (TBD), spune ca dependenta distribuitorilor de resursele bancilor si de producatori ii face vulnerabili in fata crizei financiare.
Al doilea mare distribuitor de bunuri de larg consum de pe piata, TBD, ar putea ajunge in acest an la afaceri de peste 335 de milioane de euro, pe fondul volumelor suplimentare aduse de extinderea ariei de acoperire.
"Ne mentinem estimarea de crestere cu 50% a vanzarilor pentru acest an, comparativ cu 2007. Pana in acest moment am depasit chiar previziunile, in sensul ca avem deja o crestere de peste 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut", afirma Wael El Ghadban.
La semestru, avansul afacerilor companiei a fost impulsionat mai ales de cresterea vanzarilor de tigari premium. TBD este distribuitor al produselor Philip Morris si Kraft Foods, avand de la inceputul anului o arie de acoperire pe 18 judete ale tarii, fata de 10 in 2007.
"Dinamica vanzarilor pentru celelalte categorii de produse din portofoliul nostru a pastrat tendinta de crestere usoara, conform estimarilor noastre pentru acest interval (primele sase luni - n. red.)", a mai spus directorul TBD.
Unul dintre proiectele companiei pentru dezvoltarea afacerilor in urmatorii ani este o fabrica de produse lactate in Piatra Neamt, insa planurile de investitii nu au fost inca puse la punct, potrivit reprezentantilor acesteia.
Finalizarea proiectului ar permite distribuitorului sa intre pentru prima data in productie.
"Deocamdata nu putem vorbi decat de mici semnale ale crizei din economia internationala resimtite pe piata pe care activam. Distributia de produse de larg consum este vulnerabila, din moment ce pe aceasta piata se opereaza foarte mult cu credite bancare si asistam deja la o limitare a posibilitatilor de creditare si la o crestere a doba