Cel mai mare constructor rus de autovehicule va produce maşini folosind aceeaşi platformă cu Logan. Preşedintele AvtoVAZ, Boris Aleshin, consideră că firma sa are multe de învăţat de la compania romånească din Mioveni. La prima vedere, o uzină care se întinde pe 600 de hectare, are peste 100.000 de angajaţi şi poate trimite pe piaţă circa un milion de vehicule anual pare visul unui megaloman. Cu toate acestea, la vreo 1.000 de kilometri la sud-est de Moscova, la Togliatti,
Cel mai mare constructor rus de autovehicule va produce maşini folosind aceeaşi platformă cu Logan. Preşedintele AvtoVAZ, Boris Aleshin, consideră că firma sa are multe de învăţat de la compania romånească din Mioveni.
La prima vedere, o uzină care se întinde pe 600 de hectare, are peste 100.000 de angajaţi şi poate trimite pe piaţă circa un milion de vehicule anual pare visul unui megaloman. Cu toate acestea, la vreo 1.000 de kilometri la sud-est de Moscova, la Togliatti, acest vis devine brusc realitate. Mamutul chiar există şi, culmea, funcţionează.
Volzhsky Automobilny Zavod sau, mai pe scurt, AvtoVAZ, furnizează aproximativ 23% din totalul de peste 2,5 milioane de maşini care se comercializează anual pe piaţa din Rusia. De curånd, un sfert din acţiunile acestui gigant a intrat în posesia francezilor de la Renault, grupul din care face parte şi Automobile Dacia, iar unul dintre produsele care au asigurat creşterea producătorului autohton pe pieţele internaţionale, Logan MCV, are toate şansele să devină deschizătorul de drumuri al noii generaţii de vehicule Lada.
De la Logan MCV la Lada MCV
Conform lui Yann Vincent, noul vicepreşedintele AvtoVAZ şi fost angajat al grupului Renault, „primul model care va apărea pe piaţă după începerea colaborării dintre Renault şi AvtoVAZ va fi bazat pe actualul Logan MCV, dar tot pe platforma Logan vom dezvolta şi alte produse. Vr