De fiecare dată cînd trupa AC/DC ajunge pe primul loc în topuri, Marea Britanie se confruntă cu o criză economică, notează cotidianul britanic “The Guardian”, care analizează o coincidenţă veche de 35 de ani. În aceste zile, cînd noul album al trupei, “Black Ice”, ocupă primul loc în clasamente, economia Marii Britanii suferă de pe urma celei mai mari recesiuni mondiale din ultimele decenii, după cum constată jurnaliştii britanici. Coincidenţele de acest gen datează chiar de la înfiinţarea trupei, în 1973. Atunci, apariţia australienilor pe piaţa muzicală a coincis cu începutul perioadei de criză a petrolului, cînd preţul acestuia s-a mărit de patru ori. Ultima oară cînd AC/DC a fost pe primul loc în topuri, în 1980, Marea Britanie era la un pas de recesiune. Mai exact, albumul “Back in Black”, unul dintre cele mai bine vîndute din istorie, a fost lansat cînd inflaţia Marii Britanii ajunsese la 20%, iar numărul şomerilor era de două milioane. Şi mai curios, odată cu revigorarea economiei britanice, popularitatea formaţiei a avut serios de suferit, albumul lor din 1985, “Fly On The Wall”, înregistrînd vînzări deloc impresionante. Ulterior, în 1990, odată cu albumul care a readus AC/DC în topuri, “The Razors Edge”, Marea Britanie s-a confruntat cu o nouă perioadă de recesiune. Noul album AC/DC, “Black Ice”, a fost lansat pe 20 octombrie, iar primul single, “Runaway Train”, este difuzat la radio de la sfîrşitul lunii august. Lansarea noului album a venit după opt ani de la precedentul material, “Stiff Upper Lip”, marcînd începerea unui turneu mondial de promovare care va dura 18 luni.
Autori: A.B.
De fiecare dată cînd trupa AC/DC ajunge pe primul loc în topuri, Marea Britanie se confruntă cu o criză economică, notează cotidianul britanic “The Guardian”, care analizează o coincidenţă veche de 35 de ani. În aceste zile, cînd noul