Consiliul Concurenţei a amendat retailerii Billa, Pic şi Spar, acuzaţi că ar fi furnizat informaţii eronate privitoare la existenţa, în contractele lor comerciale, a clauzei clientului cel mai favorizat. Decizia este contestată în instanţă. Amenzile au fost decise în luna septembrie a acestui an, însă au fost făcute publice abia săptămåna trecută. Practic, Consiliul Concurenţei îi acuză pe cei trei retaileri că au furnizat informaţii incorecte în cadrul investigaţ
Consiliul Concurenţei a amendat retailerii Billa, Pic şi Spar, acuzaţi că ar fi furnizat informaţii eronate privitoare la existenţa, în contractele lor comerciale, a clauzei clientului cel mai favorizat. Decizia este contestată în instanţă.
Amenzile au fost decise în luna septembrie a acestui an, însă au fost făcute publice abia săptămåna trecută. Practic, Consiliul Concurenţei îi acuză pe cei trei retaileri că au furnizat informaţii incorecte în cadrul investigaţiei derulate de autoritate în sectorul comercializării produselor alimentare. „Cele trei societăţi au transmis Consiliului Concurenţei informaţii eronate în ceea ce priveşte existenţa clauzei clientului cel mai favorizat, care marchează obligaţia furnizorului de a oferi comerciantului cel mai bun preţ de pe piaţă“, spune pentru Capital Gheorghe Oprescu, preşedintele instituţiei. Cea mai mare amendă, în valoare de 2,15 milioane de lei (circa 580.000 de euro) a fost încasată de Billa Romånia, în timp ce retailerul argeşean Pic a fost sancţionat cu 819.033 lei (circa 221.000 de euro). De asemenea, Spar ar trebui să plătească 256.229 lei (aproximativ 69.000 de euro). Toţi cei trei retaileri au contestat în instanţă decizia autorităţii, după cum declară pentru Capital reprezentanţii Consiliului.
„Amendarea companiilor nu s-a făcut publică (în septembrie, n.red.) pentru că s-a aşteptat şi răspunsul anchetei asupra celorlalţi operato