Cele mai cunoscute mărci de praline premium atacă piaţa romånească în prag de sărbători, sezon în care vånzările acestora se triplează. În cadrul pieţei produselor din ciocolată, pralinele au evoluţia cea mai dinamică, înregistrånd o creştere de circa 40%, în valoare. Asemeni cunoscătorilor de vin, iubitorii de ciocolată îşi aleg produsul favorit după aromă, culoare, textură şi parfum. Industria care s-a dezvoltat în jurul acestei vechi pasiuni a dus
Cele mai cunoscute mărci de praline premium atacă piaţa romånească în prag de sărbători, sezon în care vånzările acestora se triplează. În cadrul pieţei produselor din ciocolată, pralinele au evoluţia cea mai dinamică, înregistrånd o creştere de circa 40%, în valoare.
Asemeni cunoscătorilor de vin, iubitorii de ciocolată îşi aleg produsul favorit după aromă, culoare, textură şi parfum. Industria care s-a dezvoltat în jurul acestei vechi pasiuni a dus, cu timpul, la cristalizarea unui subsector al ciocolateriilor (trufe sau praline), alături de acela al tabletelor şi batoanelor de ciocolată, care domină în acest moment vånzările în branşă, la nivel mondial.
În Romånia, diferenţa între pasiune şi succes comercial rămåne încă semnificativă: consumul mediu anual de ciocolată, de circa două kilograme pe cap de locuitor, ne poziţionează în urma majorităţii statelor europene, precum Austria sau Germania, unde se consumă zece kilograme anual.
Cu toate acestea, consumatorii autohtoni se arată tot mai interesaţi de specialităţile de ciocolată tip praline. Astfel, potrivit companiei de cercetare Nielsen, vånzările din acest segment au totalizat aproape 39 de milioane de euro în primele şase luni ale acestui an, depăşind net cifra întregului an 2007, care fusese de 36,9 milioane de euro. Conform datelor din studiul Nielsen, în primul semestru din 2008 vånzările de praline au crescut cu 31,4%, în volum, şi