"Intre 2004 si 2007 piata auto s-a dublat iar dupa aceasta crestere trebuie sa urmeze o perioada de consolidare, reprezentata de 2008. In 2009 credem ca piata va urma o scadere de 11,5% care o va duce aproape de 300.000 de automobile comercializate", a declarat Franois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, in cadrul conferintei Mediafax Talks about Auto Industry, organizata de Mediafax in parteneriat cu APIA, cu sprijinul Dacia, Renault, Allianz Tiriac, Campulung Industrial Park, BCR Asigurari.
Scaderea anuntata de Fourmont ar aduce piata auto aproape de nivelul din 2006, cand vanzarile au ajuns la mai mult de 297.000 de autovehicule.
Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) in primele trei trimestre ale anului au fost importate cu 98,5% mai multe automobile rulate (168.000 de unitati), cea mai mare parte fiind adusa din pietele vestice in ultimele trei luni.
In acelasi timp piata autovehiculelor noi s-a apreciat cu 2,6%. Brent Valmar, vicepresedintele APIA a precizat ca aproape 70% din masinile second-hand au fost importate din Germania, urmatoarea tara in clasament din Franta, cu 5%. "Dacia exporta aproape 70% din productie in mai mult de 50 de tari si ne asteptam ca nu toate aceste piete sa fie in criza. Astfel, expunerea noastra este limitata", a spus Fourmont. Automobile Dacia a anuntat ca si-a redus tinta de productie pentru acest an cu circa 50.000 de unitati, de la tinta initiala de 310.000 - 320.000 de masini, in urma scaderii cererii, pe fondul crizei financiare. Cele 50.000 de automobile care nu vor mai fi asamblate in acest acest an valoreaza, la un pret unitar de vanzare de 8.500 de euro, 425 de milioane de euro.
"Dacia va avea o productie planificata de 260.000 - 270.000 de unitati in 2008", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. Automobile Dacia a anuntat