Compania Nationala Posta Romana a inregistrat in primele noua luni ale anului o crestere de 41,8% a cifrei de afaceri, pana la 282 mil. euro (1.026 mil. lei), conform cresterii estimate pentru acest an, atat pe fondul volumelor mai mari, cat si al majorarii tarifelor.
La sase luni Posta a raportat o crestere de 44%, insa in trimestrul trei au fost incluse si lunile de vara care nu sunt dintre cele mai bune pentru jucatorii din domeniu.
Marja de profit a companiei este de circa 4,3%, dubla fata de nivelul la care compania a incheiat anul trecut. Pentru 2007 Posta Romana a raportat o cifra de afaceri de 312 mil. euro si un profit net de 7,6 mil. euro, potrivit Ministerului Finantelor.
Posta a pierdut in ultimii ani cota de piata pe segmentul de curierat pe fondul dezvoltarii afacerilor private, in schimb pe partea de corespondenta conduce in continuare detasat. Dupa rezultatele raportate anul trecut, Posta Romana are afaceri de circa opt ori mai mari decat urmatorii jucatori de pe piata de posta si curierat. Activitatea de livrare de scrisori contribuie cel mai mult la afacerile companiei, cu circa 30%, in timp ce posta rapida reprezinta doar 5%, iar coletele doar 3%, potrivit unor informatii anterioare furnizate de reprezentantii companiei.
Astfel, planul de restructurare a Postei realizat de Roland Berger si aprobat recent in Guvern prevede intarirea pozitiei si pe curierat rapid.
"In prezent, se analizeaza calea de relansare a segmentului de curierat rapid. Aceasta poate fi facuta prin eforturi investitionale proprii ale companiei, prin asociere cu un jucator mare de pe piata europeana de curierat sau achizitia unei companii", a spus Cristian Buciu, director executiv operational al Postei Romane.
Piata de curierat a fost bogata in tranzactii in acest an, printre companiile mari care ar mai putea fi achizitionate numarandu-se doar F