Prosperitatea economică nu poate exista fără respect şi grijă faţă de oameni, mediu sau comunitate, în ansamblu. Criza economică actuală este şi o consecinţă a neglijării responsabilităţii sociale de către multe companii. Conceptul de responsabilitate socială a companiei (Corporate Social Responsability) a pătruns de puţin timp în limbajul nostru, deşi sistemul funcţionează în SUA de aproape trei decenii. „A fost adus de companiile multinaţionale, care au dorit s
Prosperitatea economică nu poate exista fără respect şi grijă faţă de oameni, mediu sau comunitate, în ansamblu. Criza economică actuală este şi o consecinţă a neglijării responsabilităţii sociale de către multe companii.
Conceptul de responsabilitate socială a companiei (Corporate Social Responsability) a pătruns de puţin timp în limbajul nostru, deşi sistemul funcţionează în SUA de aproape trei decenii. „A fost adus de companiile multinaţionale, care au dorit să promoveze strategiile ţării de origine în toate ţările în care şi-au extins activităţile“, explică Vasilica Ciucă, director general al Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale (INCSMPS). Acţiunile de responsabilitate socială corporativă (RSC) au atras prea puţin interesul publicului, chiar şi al presei, fiind asociate, de regulă, cu formule de publicitate sau de reclamă, mai mult sau mai puţin mascate. Cauza acestei percepţii este explicată tot de Vasilica Ciucă: „RSC înseamnă mai mult decåt acţiunile filantropice sau participarea cu donaţii la diverse acţiuni comunitare. Conceptul este mult mai larg. El cuprinde şi o componentă internă, care se referă la responsabilitatea socială voluntară a companiei faţă de propriii angajaţi. Companiile responsabile sunt cele care întreprind diverse acţiuni, dincolo de cele strict contractuale, care urmăresc bunăstarea, sănătatea, confortul angajaţi