Vânzările de carburanţi ale Rompetrol au crescut în septembrie, cu 7-8% faţă de perioada similară a anului trecut, a declarat, ieri, vicepreşedintele de retail al grupului, Eric Kish. Potrivit acestuia, rezultatele sunt în ritm cu creşterea pieţei locale, unde consumul de combustibil nu a început încă să scadă, la fel ca în ţările occidentale, lovite puternic de turbulenţele financiare. „Criza nu a ajuns încă la consumatorul român, dar va ajunge la un moment dat. Consumul de carburanţi va începe să scadă şi în România, în momentul în care firmele vor începe să intre în faliment. Retrogradarea României de către Standard & Poors la „non-investment grade” va creşte costul banilor, care se va reflecta negativ în economia reală ”, consideră Kish, adăugând că niciun client al companiei petroliere nu s-a confruntat până în prezent cu falimentul. Costurile de distribuţie, acoperite din servicii Kish a precizat că marja de profit a companiei a rămas constantă, datorită competiţiei de pe piaţă. „Deprecierea leului în raport cu dolarul, monedă în care importăm ţiţeiul, este nefavorabilă pentru noi, iar dobânzile cresc. Totuşi, cheltuielile financiare ar trebui să scadă, datorită diminuării nevoii de capital de lucru”, a punctat vicepreşedintele grupului Rompetrol.
Acesta estimează ca, în doi-trei ani, segmentul de produse nepetroliere comercializate în staţii, precum şi serviciile pe care le-a lansat compania vor acoperi cheltuielile de distribuţie a carburanţilor.