Compania Napochim din Cluj-Napoca, producator local de mase plastice, a realizat in primul semestru din acest an o cifra de afaceri de peste 1,7 mil. euro (6,07 mil. lei), ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu peste 12% in euro si 7% in lei fata de perioada similara a anul trecut.
Compania clujeana a realizat in primul semestru din 2007 o cifra de afaceri de 1,95 mil. euro (6,49 mil. lei) si a incheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu vanzari totale de peste 3,99 mil. euro (13,31 mil. lei). Conducerea companiei preconizeaza ca va obtine pana la finele anului in curs o cifra de afaceri similara cu cea realizata in 2007.
"Piata locala a maselor plastice inregistreaza o stagnare fata de anul trecut. Cei mai multi producatori din acest domeniu de activitate realizeaza scaderi ale vanzarilor in prezent, fapt ce a influentat negativ piata'', a declarat pentru ZF Transilvania directorul general al companiei Napochim, Cornel Porumb.
Napochim s-a confruntat si anul trecut cu preturi in crestere la materiile prime, care au avansat cu 10-20% fata de anul 2006, cea mai buna perioada a anului din punct de vedere a vanzarilor fiind intervalul septembrie-decembrie. Ponderea exportului este de aproximativ 25% din totalul cifrei de afaceri a companiei.
Compania a anuntat demararea in acest an a unui proiect de investitii in valoare de 2,5 milioane de euro pentru achizitionarea de utilaje si echipamente. Proiectul investitional care urmeaza sa fie finalizat in a doua parte a anului viitor prevede in principal cresterea capacitatilor de productie.
"Suntem nevoiti sa investim in retehnologizare pentru a fi competitivi pe piata. In acest sens trebuie sa crestem capacitatile de productie ale companiei, mai ales anticipand faptul ca cresterea pretului la materiile prime utilizate in procesele de fabricatie si instabilitatea cursului