Nimeni nu se asteapta ca unul dintre colosii mondiali sa isi ceara scuze. Unii academicieni sunt insa de parere ca scuzele - in pofida riscurilor pe care le poate implica o astfel de actiune - ar putea fi cele pe care s-ar putea reconstrui increderea pierduta, scrie CNN Money.
In conditiile in care pietele din intreaga lume sunt paralizate de incapacitatea de a te putea baza pe un partener, bancherii ar putea sa castige increderea atat a partenerilor, cat si a clientilor printr-o masura pe cat de simpla, pe atat de neobisnuita pentru o industrie dominata de orgolii precum cea bancara.
Mai multe studii din Statele Unite au aratat ca doctorii ce si-au cerut scuze pentru greselile lor au redus riscul de a fi dati in judecata de pacientii lor sau de familiile acestora, aparent deoarece scuzele i-au convins pe oameni sa aiba incredere in doctori.
Incercarea bancherilor de a recupera increderea pe care au pierdut-o cu ocazia crizei financiare va fi dificila, dar necesara, a afirmat Daniel Diermeier, profesor de practici competitive si reglementari la Scoala de Management Kellogg in cadrul Universitatii Northwestern dintr-o suburbie a orasului Chicago.
O situatie pe care el a amintit-o ca o comparatie cu cea actuala este cea a companiei americane de aviatie Southwest, ce s-a confruntat cu o mediatizare masiva in 2005 dupa ce una dintre aeronavele companiei a derapat de pe pista, omorand un baiat de sase ani.
La cateva ore de la accident, directorul executiv al companiei a declarat intr-o conferinta de presa: "Nu exista cuvinte care sa poata exprima durerea si regretul nostru pentru tragedia ce a avut loc."
Pretul actiunilor companiei a scazut initial, insa a crescut dupa doar cateva zile cu 3,5%, iar in martie 2006, pretul acestora era cu 11% deasupra nivelului pe care acesta il inregistra inainte de momentul accidentului.
Cu toate ac