Criza financiara va determina companiile sa-si reevalueze structura de costuri si sa externalizeze o parte din activitati pentru a-si reduce cheltuielile, situatie care va determina IBM sa continue angajarile la centrele de servicii din Romania, care lucreaza in principal pentru clienti din Europa de Vest.
"O mare parte a companiilor isi reevalueaza structura costurilor, iar criza ii va forta sa ia masuri rapide pentru reducerea cheltuielilor, printre care si externalizarea unor activitati", a declarat intr-un interviu pentru ZF Michael Dietz, vicepresedinte pentru Europa de Est al diviziei IBM pentru centrele globale de servicii, specializate in aplicatii si servicii (GDC). "Astfel, angajarile vor continua in centrele din Romania", a spus el.
IBM a inceput sa dezvolte in Romania aceasta linie de business a centrelor de servicii la inceputul anului 2000, compania ajungand la finele anului 2006 la circa 500 de angajati. Numarul de angajati a continuat sa creasca insa de atunci compania nu a mai publicat cifre exacte. In total, compania americana are in Romania peste 1.000 de oameni.
Cel mai mare jucator mondial de pe piata de servicii IT detine in regiune, pe langa Romania, mai multe centre de servicii, care sunt localizate in Cehia, Polonia, Ungaria si Slovacia.
Michael Dietz spune ca in Romania exista probleme legate de recrutarea personalului potrivit, dar aceasta este deja o situatie intalnita pe toate pietele, iar in ceea ce priveste salariile, chiar daca acestea cresc, vor ajunge doar intr-o perioada lunga sa rivalizeze cu cele din UE. "In ceea ce priveste forta de munca exista in mod clar o cerere mai mare decat oferta, dar acest lucru este valabil peste tot in lume. Salariile cresc in Romania, dar mai trebuie sa treaca multi ani pentru ca ele sa ajunga la nivelul celor din Europa Occidentala. Un student care se angajeaza in Roman