In anul 2000 alocarile bugetare pentru constructia de autostrazi se ridicau la circa 2 milioane de euro, suma suficienta pentru constructia a 1-2 kilometri de autostrada. Anul acesta, fondurile de la buget vor ajunge la circa 500 de milioane de euro, insa rezultatele inca nu se vad, in 2008 nefiind finalizat niciun kilometru de autostrada. In acest context, cum va fi recuperata intarzierea istorica a proiectelor de infrastructura?
Din 2004 pana in 2008 au fost construiti 66 de kilometri de autostrada din totalul de 263 kilometri, si s-a inceput lucrul la alti 180 de kilometri, acesta fiind cel mai important progres in domeniu realizat de Romania in ultimii 40 de ani.
"In prezent avem in lucru 180 de kilometri de autostrada, care vor fi integrabili (in reteaua de transport, n.r.) in totalitate in 2010", a afirmat Stefan Szobotka, directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), la un seminar organizat de Ziarul Financiar, pe tema atragerii fondurilor europene in infrastructura.
Tronsoanele pe care se lucreaza in prezent sunt Bucuresti-Moara Vlasiei-Ploiesti, Campia Turzii-Gilau, Suplacu de Barcau-Bors si centura Sibiu si centura Constanta. Pentru a recupera deficitul de infrastructura, avand in vedere ca Romania are cel mai mic numar de kilometri dintre tarile din Uniunea Europeana, obiectivul CNADNR este inceperea constructiei a 700 - 1.300 de kilometri de autostrada in 2009. Insa, cum va reusi Guvernul sa intensifice investitiile in infrastructura, avand in vedere ritmul greoi in care s-a dezvoltat pana in prezent?
Investitii de 500 mil. euro cu fonduri UE. Presiunea Uniunii Europene va creste incepand cu anul viitor, cand Romania va trebui sa arate primele rezultate ale utilizarii fondurilor europene. "In primii doi ani rezultatele atragerii de fonduri europene in infrastr