Piata de obiecte sanitare a inregistrat in ultimii ani o crestere de circa 5-10%, pana la circa 40 de milioane de euro, sustinuta de investitiile in proiecte imobiliare si de investitiile in renovarea locuintelor. Chiar daca sectorul de profil ar putea ajunge la o stagnare a ritmului de crestere, principalii jucatori nu intentioneaza sa renunte la investitii, insa ataca noi segmente ale pietei si intensifica activitatea de export.
Germanii de la Villeroy & Boch estimeaza ca potentialul de crestere al pietei de obiecte sanitare este mai mare in Romania decat in tarile din regiune, doar daca luam in considerare statisticile care arata ca jumatate din populatie nu are apa curenta. Insa pentru ca piata de profil sa se dezvolte trebuie sa creasca puterea de cumparare si sa se intensifice investitiile imobiliare.
"Cresterea pietei de profil nu va fi dictata strict de nevoia de a construi sau moderniza, ci si de dezvoltarea economica viitoare si respectiv de puterea de cumparare a populatiei, context in care estimam o crestere a pietei de aproximativ 10-12%. Ceea ce ne dorim insa este o crestere a pretentiilor calitative ale pietei, ale cumparatorului final, dar si ale dezvoltatorilor de proiecte", a declarat Sorin Garz, country manager al companiei Mondial - Villeroy & Boch Group, divizia locala a grupului german Villeroy & Boch.
Compania din Lugoj are o capacitate de productie de circa 1,2 milioane de bucati pe an, din care exportul reprezinta aproximativ 75,5% pentru produsele sanitare (vase WC, chiuvete) si 100% pentru produsele wellness (cazi, cabine de dus).
Mondial - Villeroy & Boch Group exporta in principal produse ale colectiilor de lux, iar pentru piata interna vinde preponderent produse marca Mondial, adresate clasei medii. Compania a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 5,2%, ajungand la 33,2 milioane de euro