Falimentul unuia dintre marii producatori auto americani ar lovi ca un uragan o industrie care si asa este ingenunchiata de lipsa de lichiditati si de vanzarile extrem de slabe.
Discutiile dintre General Motors si rivalul sau extern Chrysler pe tema unei posibile fuziuni au continuat si au dat nastere la tot felul de speculatii. Se crede ca fara o fuziune si un posibil ajutor din partea guvernului, doi dintre cei mai mari trei producatori de masini din Detroit s-ar putea confrunta cu o criza de lichiditati in cel mult un an, scrie The Wall Street Journal.
Desi atat GM, cat si Chrysler neaga aceasta posibilitate, analistii si investitorii se intreaba daca nu cumva una dintre companii - subjugata de problemele de pe pietele de credit si mare consumatoare de lichiditati - ar putea cauta protectie pentru a nu intra in faliment. O situatie ca aceasta ar putea antrena multe alte companii din sectorul auto intr-un joc de domino. Multe companii europene si asiatice sanatoase, alaturi de sute de dealeri din industria auto s-ar putea gasi antrenati in valtoarea crizei. O asemenea conjunctura ar putea crea haos si in sanul guvernului federal, al carui program de garantare a pensiilor ar putea fi dat peste cap de sute de mii de disponibilizari adiacente.
Cei doi producatori si delegatii politice din Michigan au propus in ultimele saptamani cel putin trei planuri pentru a deschide seiful Fed pentru o fuziune GM-Chrysler, ce include utilizarea unor investitii guvernamentale pentru achizitionarea de actiuni in cadrul companiilor sau obtinerea de fonduri in cadrul Programului de "eliberare" a Activelor cu Probleme (TARP).
GM si Chrysler estimeaza ca o entitate combinata ce ar rezulta in urma unei fuziuni ar necesita o suma initiala de 10 mld. dolari (7,97 mld. euro) pentru a concedia muncitori, a inchide fabrici, sau pentru a integra cele doua compani