Compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, detine in Romania o cota de piata apropiata de cea la nivel global (38% in T3 - n.red.), a declarat Tamas Dankovics, Head Go To Market al Nokia Europa de Sud-Est, fara a oferi un procent exact.
El a mentionat de altfel ca este posibil ca nivelul acestia sa fie peste cota globala. "In Romania ne apropiem de cota de piata la nivel global, dar nu am spus ca nu o depasim", a precizat Dankovics. Afirmatia acestuia reprezinta primul comentariu oficial cu privire la pozitia pe piata romaneasca a companiei finlandeze.
Pana in prezent nu s-au efectuat studii pentru determinarea cotei de piata a firmei, insa mai multi retaileri GSM au subliniat faptul ca Nokia conduce detasat piata.
Dankovics a mai spus ca tendinta generala pe care a observat-o pe piata locala de telefoane mobile este ca majoritatea utilizatorilor aleg sa isi inlocuiasca terminalele cu dispozitive care sunt mai atractive din punctul de vedere al designului, care au mai multe functii, mai multi megapixeli si o capacitate de stocare mai mare.
"Unii oameni sunt pragmatici - vor telefoane foarte performante sau foarte simple. Altii simt nevoia sa isi etaleze mobilul si vorbim aici de persoane care isi pot permite sa aiba simultan pana la trei-patru terminale, asa-numitii style leaders", a precizat Dankovics, adaugand ca mai exista o categorie, style followers, care nu dispun de o situatie materiala la fel de buna, si totusi doresc un telefon deosebit. "In Romania, am observat ca ambele categorii - leaders si followers - sunt foarte bine reprezentate", a spus reprezentantul Nokia.
Segmentul de business se asteapta la o serie de functionalitati specifice, dar dispozitivele trebuie, de asemenea, sa arate bine. Conform lui Dankovics, unul dintre cel mai bine vandute terminale de business este E71, in timp ce