Campaniile electorale sunt un adevărat spectacol, cu atât mai mult în America, unde şi costurile lor ating cote astronomice.
În spatele fiecărui candidat stă întotdeauna o maşinărie complicată, condusă de un "creier": adviser-ul. Cine-s oamenii care i-au "fabricat" pe Barack Obama şi pe John McCain, făcându-i "vandabili" electoratului? Răspunsul s-ar putea să vă surprindă.
Strategii de campanie ai candidaţilor la Preşedinţia americană Barack Obama şi John McCain, David Axelrod şi Steve Schmidt, sunt necunoscuţi publicului larg, dar, oricare ar fi rezultatul alegerilor de la 4 noiembrie, câştigătorul va trebui să le fie recunoscător, comentează France Press, preluată de Mediafax.
Strategul campaniei lui Barack Obama, David Axelrod, în vârstă de 53 de ani, este de aproape doi ani consilierul şi omul de încredere al candidatului democrat. Axelrod a conceput sloganul "Da, putem" ("Yes we can") şi a decis să axeze campania pe "speranţă" şi dorinţa de "schimbare". "Eu trebuie să îl prezint pe candidat aşa cum este în realitate", a explicat el. "Obama este un lider carismatic, capabil să reprezinte schimbarea. Dacă nu aş crede acest lucru, nu aş fi acolo. Pot să-l ajut, dar nu îi pot atribui calităţi pe care nu le-ar avea", a adăugat el.
SPECIALIST ÎN... "CULOARE"
Provenit dintr-o familie de evrei din New York, David Axelrod a contribuit la succesul în carieră al mai multor aleşi de culoare, precum câştigarea primăriei din Chicago de Harold Washington sau câştigarea funcţiei de guvernator al statului Massachusetts de Patrick Deval. El s-a implicat în 2004 şi în campania prezidenţială a democratului John Edwards, care a fost învins de John Kerry în alegerile primare.
OMUL CONTRACANDIDATULUI
Pe de altă parte, strategul de campanie al candidatului republican, Steve Schmidt, în vârstă de 38 de ani, este porecl