Compania Blue Air, cel mai mare operator low-cost de pe piata locala, a transportat in primele noua luni ale anului 700.000 de pasageri, in crestere cu 28% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Compania si-a bugetat pentru acest an o crestere de 30% a traficului, la sase luni raportand un avans de circa 20%, afirmand la momentul respectiv ca va recupera decalajul in lunile iulie, august si septembrie, care asigura in general o treime din totalul traficului.
Blue Air si-a bugetat pentru acest an un trafic de 1,2 milioane de pasageri si mizeaza pe sarbatorile de iarna pentru un grad cat mai ridicat de ocupare al aeronavelor.
"Avem deja curse in lunile de iarna pentru care nu se mai gasesc bilete si pe anumite rute intentionam sa suplimentam numarul de zboruri", a spus Florentina Ivan, directorul de marketing al companiei.
Compania a introdus in sezonul de iarna cursele Arad-Treviso si cursa Londra-Bruxelles, prima cursa intre doua destinatii externe operata de o companie cu capital romanesc.
"Pentru orarul de iarna am pastrat si toate cursele din sezonul de vara", a precizat Florentina Ivan. Blue Air si-a propus pentru anul acesta o crestere mult mai moderata comparativ cu anii trecuti, cand traficul si cifra de afaceri a companiei au inregistrat dublari de la un an la altul.
Cu toate acestea, ritmul de crestere al companiei Blue Air la noua luni este de aproape patru ori mai mare decat cel al companiei TAROM, care a transportat in perioada ianuarie-septembrie cu 7% mai multi pasageri. In timp ce TAROM a inregistrat o scadere de 8% in trimestrul al treilea, potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiei, Blue Air a avut un avans de aproximativ 40% in aceeasi perioada.
Pe segmentul low cost cea mai agresiva extindere o parcurge operatorul ungar Wizz Air, care si-a propus pentru acest an atingerea unui num