Cele mai mari multinaţionale din Timiş încep să aibă probleme, cea mai afectată fiind industria de componente auto. Reducerea activităţii acestor firme poate afecta dur economia locală în care companiile mari deţin o pondere serioasă. Încep să apară tot mai multe semnale negative din multinaţionalele cu filiale în Timiş. Oraşele mici ca Deta sau Sânnicolau Mare pot ajunge pe butuci dacă multinaţionalele au probleme. Din Sânnicolau Mare au venit deja semnale negative după ce s-a anunţat reducerea activităţii la Delphy Packard.
Norii negrii ai crizei, care se strâng asupra Banatului, pot aduce neplăceri şi în companiile locale. Transportatorii mari pot falimenta. Surse din Delphi Packard au informat că s-a dispus o suspendare temporară a activităţii. Primarul oraşului Sânnicolau Mare a confirmat informaţia. „Din câte ştiu este o măsură temporară. Sperăm să nu se agraveze pentru că bugetul nostru depinde ei”, a spus primarul Dănuţ Groza.
Primarul crede că, dacă vor exista disponibilizări, locuitorii oraşului vor fi ultimii afectaţi pentru că Delphi aduce mulţi oameni de la distanţe mari. „Dacă reduc din personal, vor reduce costurile de transport. Vor renunţa în primul rând la oamenii pe care îi aduc cu autobuzele”, a spus primarul.
Primele semne în 2007
Conform datelor de la Registrul Comerţului, în Timiş funcţionează 182 de firme cu obiect de activitate din automotive. Numai grupul Continental, care operează trei firme în Timişoara, are aproape 4.500 de angajaţi şi o cifră generală de afaceri de aproximativ 400 de milioane de euro.
În anul 2007, cele trei companii Continental au declarat finanţelor un profit total de peste 40 de milioane de euro. Una din companiile grupului a înregistrat însă pierderi de 8,6 milioane de euro.
Anul trecut au înregistrat pierderi alte două multinaţion