Diesel Subaru pentru consumatorul european de SUV
Japonezii au instalat in aceasta toamna prima motorizare diesel din istoria de peste 90 de ani a companiei si pe SUV-ul Forester, dupa ce mai intai l-au comercializat pe modelele Legacy si Outback.
Motorul diesel nu putea fi decat tot boxer, in traditia Subaru, si destinat in principal pietelor europene, din moment ce in Japonia vanzarile automobilelor cu alimentare pe motorina reprezinta sub 1% din piata. Subaru trebuia, potrivit anunturilor constructorului japonez, sa fie modelul care va prezenta primul motor diesel al Subaru, insa din considerente de marketing si dezvoltare s-a ales testarea pietei cu modelele de clasa medie. In final, Forester cu alimentare pe motorina este disponibil de aproximativ o luna pe pietele vechiului continent, unde realizeaza cea mai mare parte a vanzarilor Subaru. In Romania vanzarile Forester reprezinta aproape 60% din totalul modelelor Subaru comercializate.
Pretul SUV-ului diesel porneste, potrivit listei de pret a importatorului Subaru Motors Trading, de la 28.072 euro cu TVA inclusa, si urca la 32.820 de euro pentru echiparea de top. Cum noutatea ingineriei Subaru nu putea veni fara un cost suplimentar, un potential client trebuie sa plateasca 2.000 de euro in plus fata de aceeasi versiune de echipare cu un motor pe benzina.
Propulsorul de 2 litri, cu cilindrii diametral opusi, dezvolta in versiunea instalata pe Forester 147 de cai-putere si un cuplu motor de 350 Nm intre 1.800 si 2.400 rpm.
Noutatea fata de modelele Legacy si Outback o reprezinta si introducerea unei cutii de viteze cu sase rapoarte, mult mai potrivita pentru un cuplu motor de peste 300 Nm. Fiind un SUV cu un talent pentru parcurs off-road, diferenta fata de motorizarea pe benzina o reprezinta bineinteles usurinta pe un parcurs cu obstacole. Pe circuitul off-road din Ciolpani a