Directorul general al Automobile Dacia Pitesti, Franois Fourmont, a declarat ca piata automobilelor este in criza, insa nu se poate vorbi despre o astfel de situatie la uzina Dacia.
"Piata automobilelor este in criza, insa nu putem vorbi de o criza la uzina Dacia. Modelul economic al Dacia, cu masini al caror raport calitate - pret este foarte bun, ne face mai putin vulnerabili in fata crizei de pe piata. Nimeni nu ar putea sa faca previziuni pentru 2009 si noi ne vom adapta evolutiei pietei auto", a spus Fourmont.
Potrivit acestuia, in cele patru zile (30 si 31 octombrie si 13 si 14 noiembrie) in care activitatea de productie a fabricii va fi oprita 10.000 de angajati de pe platforma vor fi platiti cu 85% din salariu. "Cu patru zile de intrerupere a activitatii, nu putem vorbi de o criza la Dacia, deoarece uzina are produsele care ii vor permite sa reziste cel mai bine in fata crizei de pe piata mondiala si in functie de evolutia pietei mondiale vom lua masuri de ajustare a situatiei. Deocamdata, noi ne tinem de planurile pe care le-am realizat si pana la sfarsitul anului vom transforma contractele din perioada determinata in nedeterminata pentru o suta de persoane", a spus Fourmont.
El a facut aceste declaratii la inaugurarea unui Complex de tip familial din orasul Stefanesti, ieri fiind prima zi de oprirea a activitatii la uzina de la Mioveni.
Potrivit lui Nicolae Pavelescu, liderul Sindicatul Automobile Dacia (SAD), decizia patronatului nu i-a speriat pe angajatii constructorului francez, iar acestia accepta ca este nevoie de o astfel de masura din cauza crizei economice mondiale. Oprirea temporara a productiei a aparut ca urmare a adaptarii programului de fabricatie la cererea comerciala, iar activitatea va fi intrerupta si in 13 si 14 noiembrie 2008.
Sindicalistii de Dacia sustin ca miscarile de protest sunt inoportune in acest mo