Compania de dezvoltare imobiliara nord-irlandeza Mivan, care deschide astazi mallul Liberty Center din zona Trafic Greu din Capitala, vizeaza vanzari anuale de peste 200 de milioane de euro in cadrul mallului, generate de cei 30.000 de vizitatori asteptati sa treaca zilnic pragul centrului comercial.
"Tinand cont de statistici, intr-un mall de profilul Liberty Center vizitatorii cheltuiesc intre 20 si 25 de euro. Bineinteles, aceasta este doar o estimare. Peste sase luni am putea avea o cifra mai exacta", a declarat Marius Barbu, retail development director al companiei.
Reprezentantii companiei mizeaza atat pe vanzarile magazinelor de imbracaminte si a restaurantelor, cat si pe veniturile obtinute de cinematograful 3D The Light sau de supermarketul Billa.
Planurile companiei sunt destul de ambitioase, tinand cont ca reprezentantii Baneasa Investments estimau in primavara vanzari anuale de circa 250 de milioane de euro in cadrul mallului Baneasa Shopping City, a carui suprafata este de doua ori mai mare.
Pe de alta parte, principalele venituri ale proprietarilor Liberty Center - Mivan si familia Awdi - sunt generate de chiriile fixe, de circa 30 euro/mp/ luna, ceea ce inseamna ca randamentul anual din exploatarea mallului ar putea depasi 12%, tinand cont de investitia de 70 mil. euro in constructia mallului. In aceste conditii, reprezentantii firmei estimeaza ca mallul are in prezent o valoare de circa 140 de milioane de euro.
"Investitorii platesc mai mult cand vad mallul finalizat si functionand bine, cu retaileri multumiti. Acesta este urmatorul nostru target. In ciuda crizei, fondurile de pensii, cele germane, vor trebui sa-si investeasca banii, sa cumpere proprietati care genereaza venituri", analizeaza John Houghton, director al Mivan, oportunitatile de a vinde Liberty Center, mall pentru care sustine ca a primit deja mai multe ofe