Directorul general al Dacia, Francois Fourmont, recunoaste ca in Romania se simte o incetinire a activitatilor economice, mizeaza pe numele companiei si pe raportul calitate-pret al vehiculelor Renault - Dacia si ia in calcul concedierea angajatilor ca pe o masura extrema, putin probabila.
Rep: Care credeti ca va fi efectul crizei economice mondiale asupra Dacia? Considerati ca in acest moment se poate discuta de o criza adevarata in Romania?
Francois Fourmont: Este o criza mondiala care incepe sa aiba un sir de efecte importante asupra pietei auto. Estimarile arata o scadere de 8% pe an in Europa, in conditiile in care 8% pe an inseamna pierderi cuprinse intre 17 si 20 de procente in ultimul trimestru. Dacia este exportator, exportam in 50 de state 65-70 % din productie. Astfel, din momentul in care piata incepe sa scada, prin definitie, suntem si noi atinsi. Acum, pe moment, suntem mai putin atinsi decat alte companii pentru ca noi avem un nume extraordinar care se traduce in vehicule cu un raport calitate-pret deosebit. Aceasta pozitionare plus faptul ca avem o gama foarte tanara, printre cele mai tinere din Europa, ne va face, probabil, mai putin sensibili decat restul industriei auto europene.
O posibila cadere a pietei cu 15-20 de procente va avea , cu siguranta, un impact puternic si asupra volumului nostru. Noi am decis, momentan, sa ne ajustam productia pentru a evita acumularea de stocuri si, in functie de evolutia pietelor care ne intereseaza, vom lua si decizii de suspendare a productiei.
In ceea ce priveste criza economica din Romania, tot ce se poate constata astazi este o diminuare a activitatilor economice care se face simtita si in piata auto.
Rep: Cum se va rasfrange, pe tremen lung, suspendarea productiei?
Francois Fourmont: Oprirea productiei nu va avea niciun efect asupra profitului, are efect