Numele lui Dragos Patrascu (n. 1954) inseamna, de trei decenii, in unghiul iesean al hartii artistice a tarii, o temeinica dezvoltare a carierei artistice. A acumulat cu tenacitate, devenita placere, toate tertipurile graficii. A obtinut o subtila grifa personala si un repertoriu imaginar, din fericire nerecursiv, ci bun colonizator de noi realitati.
Caci artistul s-a raportat, cat i-a fost cu putinta, la mediile artistice internationale.
In acelasi timp, a respectat si cultivat aproape filial nume sigure ale graficii romanesti contemporane, incepand cu Chirnoaga, Alexi, Erceanu, Mircia Dumitrescu.
Personaj constructiv, generos, plin de initiative de grup, in marea lui bunacuviinta personala, Dragos Patrascu s-a implicat in conducerea breslei, a trecut printr-un doctorat in estetica analitica si formeaza studenti si masteranzi in grafica la Universitatea “G. Enescu” din Iasi.
Hartia alba i-a fost atat de familiara incat a transformat-o in asternutul starii a treia, intre vis si diurn, desenul fantasmatic a devenit un fapt cotidian pentru Dragos Patrascu. A obtinut o acuitate de ac hipodermic si o usuratate de borangic a liniei care poate rasuci orice fel de anatomie - de la pletoricele nuduri feminine la atelaje, aglomerari piranesiene, hibridizari zoologice.
Ce este interesant la graficienii cu un deplin control al suprafetei atunci cand se desgranituiesc (Teodor Hrib: obiect bricolat, Ion Panaitescu: colaj si picto-obiecte, Mircia Dumitrescu si Marcel Chirnoaga: sculptura in lemn etc.) este bulimia de texturi, culori, materii.
Trebuie aplaudata performanta parietala a lui Dragos Patrascu dintr-un spatiu de agrement al Iasiului, cu doua hiperelaborate asamblaje monumentale (2001, 2007). Pasiunea bricolarii de obiecte rare, vetuste, conotate cultural - angrenaje industriale vechi, instrumente muzicale casate, mai cu seama ala