Retailerul de mobilier si decoratiuni interioare IKEA a realizat in luna septembrie a acestui an vanzari in crestere cu 20% comparativ cu aceeasi luna din 2007, in conditiile in care pentru intregul an fiscal (septembrie 2008-august 2009) compania si-a bugetat o crestere de 10%.
In septembrie se preconizeaza ca principalele businessuri de consum au resimtit criza financiara internationala, in conditiile in care s-a restrans accesul la finantare, iar o parte dintre achizitiile de bunuri de folosinta indelungata au fost amanate.
"Numarul din ce in ce mai mare al vizitatorilor si al articolelor vandute a dus la o crestere cu 20% a vanzarilor din luna septembrie 2008 fata de septembrie 2007. Aceasta situatie ne face sa credem ca suntem pe drumul cel bun si ca trebuie sa continuam in aceeasi directie", a spus Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania, care nu a precizat insa valoarea vanzarilor din luna septembrie.
IKEA a realizat in perioada septembrie 2007 - august 2008 vanzari de 99,4 mil. euro, cu 24% peste estimarile initiale. In aceste conditii media lunara de vanzari a fost de 8,3 mil. euro. Mobila a reprezentat 60% din valoare, iar decoratiunile restul. Magazinul din Romania se afla intre primele o suta din lume, din punctul de vedere al cifrei de afaceri generata intr-un an.
Potrivit datelor existente pe site-ul Ministerului de Finante, in perioada de noua luni care s-a incheiat in decembrie, IKEA a avut in Romania un profit de 15,2 mil. lei (4,6 mil. euro), la o cifra de afaceri de 195,8 mil. lei (58,7 mil. euro).
Piata de mobila nu resimte inca impactul crizei internationale, potrivit reprezentantilor principalilor jucatori, bugetele si planurile de investitii nefiind inca revizuite.
"In conditiile actuale ne asteptam ca si consumatorii sa fie tot mai atenti la cheltuieli, sa-si prioritizeze cumparaturile si sa devina tot