Antreprenorii care au decis sa investeasca cateva mii de euro intr-o afacere cu bijuterii realizate manual, vandute apoi prin intermediul magazinelor online, obtin marje de profit estimate de pana la 50% dupa primul an de functionare.
Student la Telecomunicatii in ultimul an, Laurentiu Rotariu este proprietarul companiei de accesorii hand-made Firma cu Pitici, infiintata in acest an. "Am ales aceasta afacere pentru ca are o reteta simpla: investitie initiala nu foarte mare, talent si rabdare cat cuprinde, garnisita cu publicitate dupa buget", a spus el.
Ideea afacerii i-a venit dupa o excursie la Miercurea Ciuc, unde a vizitat un magazin de echipamente cu ajutorul carora se confectionau accesorii. Intors in Bucuresti, nu a gasit un magazin similar.
"A durat cateva luni pana am cules informatii despre confectionarea si producerea de accesorii. Asa ca am facut inca o excursie la Miercurea Ciuc si m-am aprovizionat cu cele necesare", a precizat el.
Experienta in vanzari a fost unul dintre atuurile lui Laurentiu Rotariu. In primul an de facultate, a lucrat ca vanzator la o firma care comercializa martisoare si brose.
"Acolo am luat primele si cele mai importante lectii de marketing, pentru ca am interactionat direct cu clientul. Am invatat ca cea mai buna reclama o face un client multumit", a explicat el.
In ceea ce priveste talentul creatorului, tanarul antreprenor nu s-a prea incadrat in standarde: "Prima pereche confectionata de mine aducea mai degraba a doi magneti de frigider decat a cercei".
Acest lucru l-a determinat sa-i lase pe prietenii lui cu care lucreaza in companie sa se ocupe de productie, iar el se ocupa cu partea de promovare si comercializarea produselor.
Preturile accesoriilor, disponibile pe site-ul care comercializeaza toate produsele firmei, variaza intre 5 si 18 lei, in functie de durata produceri