Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SJA) Olt va fi supus unui amplu control dispus de ministrul sănătăţii, alături de toate celelalte SJA-uri din ţară, după ce s-au descoperit grave nereguli la Bucureşti şi Ilfov.
Autoritatea de Sănătate Publică Olt a primit ieri sarcina de a constitui o comisie mixtă care să verifice, în perioada 30 octombrie - 7 noiembrie, activitatea desfăşurată de Serviciul Judeţean de Ambulanţă. Astfel de controale vor avea loc la toate serviciile judeţene din ţară, decizia ministrului sănătăţii venind după ce la cele din Bucureşti şi Ilfov au fost descoperite grave nereguli, pentru care managerii au plătit cu funcţia. În acest sens, a fost emis şi un ordin de ministru, în care sunt cuprinse pe larg obiectivele urmărite. În cadrul controlului, care va fi desfăşurat de echipa formată din reprezentanţi ai ASP, ai Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate şi ai prefecturii, vor fi vizate atât aspectele medicale, cât şi cele de ordin administrativ. Se vor urmări calitatea activităţii actului managerial, modul de aplicare a legislaţiei în domeniul serviciilor medicale de urgenţă, dinamica activităţii de personal în perioada 2005-2008, organizarea şi executarea serviciului în ture, modul de colaborare cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi Inspectoratul de Poliţie Judeţean, gradul de folosire a ambulanţelor noi, predarea pacienţilor în Unitatea de Primire Urgenţe, respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice etc.
„Ne menţinem dreptul să apărem neanunţaţi pentru control încrucişat“
Secretarul de stat Raed Arafat, care a lărgit ieri, în cadrul videoconferinţei convocate cu şefii din sănătate, tema acestui control, a ţinut să-i convingă pe cei prezenţi că treaba este mai mult decât serioasă. „Ne menţinem dreptul să apărem neanunţaţi pentru control încrucişat“, a ameninţat Arafat, continuând cu expunerea în amănun