Campania electorală americană s-a mutat pe internet. Înţelegând puterea lumii virtuale şi influenţele pe care le are internetul asupra unei mase uriaşe de alegători, principalii candidaţi în cursa pentru Casa Albă au investit semnificativ în promovarea on-line. Sursa: Reuters Atât senatorul republican John McCain, cât şi contracandidatul său democrat, Barack Obama, şi-au promovat mesajele prin intermediul popularului site YouTube. Andrew Rasiej, cel care s-a ocupat de monitorizarea impactului pe care îl are internetul în campania electorală din acest an, consideră că YouTube a schimbat radical peisajul electoral. John McCain a luat o decizie strategică şi nu a mai investit foarte mult în publicitatea TV. În schimb, republicanul a mărit semnificativ bugetul alocat promovării mesajelor sale pe YouTube.
Puterea mesajelor amuzante "Puterea nu mai este în mâinile partidelor politice sau ale presei tradiţionale. Acum, publicul o deţine, la scară largă", a afirmat Julie Germany, de la Universitatea George Washington, citată de BBC. Potrivit acesteia, Obama a folosit YouTube pentru a încuraja participarea susţinătorilor săi. Un bun exemplu în acest sens este clipul cu "Obama girl", în care o studentă, poreclită apoi Fata Obama, îşi arată susţinerea faţă de candidatul democrat prin intermediul unui cântec. Interpretarea sa a fost urmărită de peste zece milioane de ori. Într-un alt clip, intitulat "Yes, we can", apar mai multe vedete care îl susţin pe democratul Obama. Specialiştii subliniază faptul că cele mai populare clipuri sunt cele cu o abordare superficială şi mesaje amuzante sau şocante. Cel mai vizionat video electoral, cu peste 11 milioane de accesări, este cel în care un fost soldat în Irak îi transmite un mesaj lui Barack Obama. "Dragă domnule Obama, după ce am petrecut 12 luni în Irak, vă asigur că acţiunea militară nu este o greşeală. Atunci când nu