Compania de curierat Pegasus, in actionariatul careia a intrat in acest an gigantul francez GeoPost impreuna cu Yourtici Kargo, a inregistrat in primele noua luni ale anului afaceri de circa cinci milioane de euro, peste nivelul raportat pe tot anul trecut.
"Cresterea a venit in cea mai mare masura ca efect al intrarii Pegasus in reteaua DPD (brand GeoPost - n. red.), una dintre cele mai mari din Europa. Cea mai mare crestere a fost inregistrata pe expedierile internationale, segment pe care am lansat produsul DPD Classic International", a spus Sorin Ghinescu, marketing and corporate responsability manager al Pegasus. Circa 84% din cifra de afaceri a Pegasus este asigurata de curieratul domestic, restul fiind expedierile internationale, care inregistreaza un ritm alert de crestere.
Pegasus si-a bugetat in acest an o cifra de afaceri de 7 milioane de euro, fata de 4,2 milioane de euro anul trecut, reprezentantii companiei vizand mentinerea ritmului de crestere ridicat si in urmatorii ani. Reprezentantii Pegasus afirma ca pana in prezent nu au fost afectati de criza financiara.
"Pana in acest moment nu am simtit efectele crizei, iar ritmul nostru de crestere este mai ridicat decat inainte. Piata locala este inca in faza de consolidare, iar criza va determina o maturizare mai rapida a pietei. Companiile vor incerca sa isi scada costurile cat de mult posibil si vor lua in calcul renuntarea la transportul terestru, inlocuindu-l cu cel rutier. Acest lucru va determina pentru Pegasus o crestere a vanzarilor pentru produsul nostru de baza, DPD Classic", a spus Ghinescu.
Si reprezentantii TNT au declarat ca se asteptau ca scumpirea barilului de petrol sa determine o migrare a clientilor dinspre transportul aerian spre cel rutier, insa in cazul TNT Romania nu s-a observat o schimbare de procente in favoarea unuia dintre segmente.
Consolidarea piet