Christian Streiff, CEO al Peugeot Citroen, se asteapta ca actuala criza globala sa determine noi aliante intre producatorii de masini cu scopul reducerii costurilor, scrie Financial Times.
Streiff, fost director al companiei Airbus, a afirmat ca dupa o boala serioasa sanatatea sa nu mai "reprezinta o problema", un motiv de preocupare la fel de important ca inainte pentru analistii care studiaza al doilea mare producator de masini din Europa.
Streiff a declarat ca Peugeot isi reorganizeaza divizia din China, unde s-au inregistrat performante modeste in comparatie cu companiile concurente si unde productia s-a oprit in timpul verii pe fondul vanzarilor scazute. "Ne straduim sa promovam un management sanatos acolo."
Peugeot prospecteaza pietele din Polonia si Turcia pentru a construi o uzina care sa produca un nou model de masina.
Cateva dintre provocarile imediate cu care producatorul auto se va confrunta se vor materializa si in Franta. Streiff a mentionat ca vor fi efectuate concedieri si inchideri partiale ale uzinelor.
El nu a negat ca este posibil ca unele uzine sa fie inchise integral, inclusiv in Franta, unde Peugeot opereaza sase fabrici. Producatorul auto si-a redus deja personalul cu 15.000 de angajati prin somaj voluntar, iar recent a anuntat ca va rezilia contractele a 2.000 de angajati temporari.
Compania a mai precizat ca va diminua productia cu cel putin 20% in cel de-al patrulea trimestru al lui 2008. De asemenea, va scurta turele angajatilor si va micsora productia in Franta, Spania, Brazilia si China.
Carlos Ghosn, CEO al Renault, a fost solicitat luna trecuta sa se prezinte la o intrunire cu presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, dupa ce a anuntat diminuari ale productiei si ale turelor la uzina din Sandouville, ca parte a programului de micsorare a fortei de munca in Europa cu 6.000 de posturi.
Streiff a