Incepind cu 30 octombrie si pina pe data de 7 noiembrie, toate serviciile de ambulanta judetene vor fi verificate de o echipa mixta, formata din reprezentanti ai autoritatilor de sanatate publica si ai caselor judetene, a anuntat ieri ministrul Sanatatii, in cadrul unei videoconferinte. Din declaratia lui Eugen Nicolaescu, controlul se face in urma sesizarilor primite din partea populatiei, dar si la solicitarea medicilor de la statiile de ambulanta din tara, avindu-se in vedere si unele nereguli inregistrate in Ambulanta Bucuresti sau la Serviciul de Ambulanta Ilfov. Controlul vizeaza calitatea si eficienta actului managerial, modul de organizare si functionare a dispeceratelor, gradul de utilizare a ambulantelor noi, dotarile din statiile de salvare, cit si cresterile salariale, iar concluziile acestor verificari vor ajunge la Ministerul Sanatatii pina pe data de 14 noiembrie.
In ceea ce priveste functionarea serviciilor de Anestezie Terapie Intensiva, ministrul Sanatatii a subliniat ca intentia este sa se imbunatateasca activitatea si sa existe consultari si dezbateri cu toti cei implicati pentru a avea acte normative de buna calitate. "Referitor la proiectul de organizare si functionare a sectiilor de ATI, trebuie sa facem mentiunea ca acest proiect provine din rindul medicilor de specialitate. Societatea Nationala de Anestezie si Terapie Intensiva condusa de prof dr. Serban Marinescu, comisia de specialitate de ATI condusa de prof. Dan Tulbure sint autorii exclusivi ai acestui proiect. Noi trebuie sa organizam sistemul, ca acesta sa fie pus exclusiv in slujba cetateanului si nu a politrucilor. Nimeni nu are voie sa-si bata joc de corpul medical si de cetateanul roman, iar cine face acest lucru, trebuie sa plateasca".
In opinia ministrului Eugen Nicolaescu, noul proiect de ordine, care provine de la specialisti, nu face decit sa ridice o pro