Cheltuielile romanilor pentru achizitia de bunuri de larg consum au crescut cu 22% in S1 fata de aceeasi perioada a anului trecut, dinamica fiind determinata mai ales de cresterea preturilor la alimente, arata un studiu prezentat de compania de cercetare de piata GfK la un seminar pe retail.
Cele doua segmente mari ale pietei, alimentele si produsele non-alimentare, au contribuit in aceeasi masura la ritmul de crestere inregistrat la semestru.
"Consumatorii romani au cheltuit cu 22% mai mult pe bunuri de larg consum in primele sase luni din 2008 fata de aceeasi perioada din 2007, in conditiile unor preturi cu 11% mai mari la produsele alimentare si a unei usoare cresteri in volum - de circa 5%", au declarat oficialii GfK Romania.
In acelasi timp, compania de cercetare a pietei a identificat o schimbare in comportamentul de cumparare al romanilor - aparitia primelor scaderi in volum la cateva categorii de alimente de baza, printre care uleiul, laptele sau smantana. De cealalta parte, cele mai mari ritmuri de crestere in S1 au fost inregistrate pe categorii de alimente aflate intr-un stadiu incipient de dezvoltare, precum ice tea, sana, cerealele pentru mic dejun sau crema de branza.
Anul trecut, rata de crestere a pietei bunurilor de larg consum fata de 2006 a fost estimata la 15% in valoare.
Cheltuielile romanilor pentru achizitia de bunuri de larg consum au crescut cu 22% in S1 fata de aceeasi perioada a anului trecut, dinamica fiind determinata mai ales de cresterea preturilor la alimente, arata un studiu prezentat de compania de cercetare de piata GfK la un seminar pe retail.
Cele doua segmente mari ale pietei, alimentele si produsele non-alimentare, au contribuit in aceeasi masura la ritmul de crestere inregistrat la semestru.
"Consumatorii romani au cheltuit cu 22% mai mult pe bunuri de larg consum in primele sase lu